Pages

Ni teman sy Cik hams.., korg bg la mkn kt die ek..huhu.. klik je kt dlm ni ^_^

Thursday, September 16, 2010

macam2 16 sept.

hari ni,, berita pertama yang saya dapat sebaik saje bangun dari tidur,,,
aki meninggal dunia, ayah kpd emak saya,,
perasaan~ terkejut, x sangka, masih x percaye, sedih kemudian baru tenang. Cepat2 bangun then mandi, pastu terus je bergegas ke kampung.. Dlm tergesa-gesa, baru teringt yang kami blum sarapan, mak dah balik kmpung awal drpd kami lepas je dpt berita tersebut ngn abg ewi. Mak lagi la kesian, sampai x sempat nak mandi, lepas settle sume urusan jenazah baru mak mandi kat kmpung. Kami pulak, dlm perjalanan berhenti kat satu kedai utk cari sarapan utk alas perut. Saya makan dlm kereta je.
Sampai je kat kmpung, jenazah dah dibawa ke masjid utk diuruskan sebab rumah tu kecil dan x selesa utk menguruskan jenazah. Masa kami sampai, jenazah blum dimandikan kerana org sedang sediakan kelengkapannya. Hiba rasa hati bila tatap jasad aki sebab aki meninggal seorang diri. Kami pun sedekahkan bacaan ayat2 suci Al-Quran pada jenazah sampai org ramai uruskan semuanya.
Akhirnya, jenazah aki selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kg. Kelibang lepas waktu zuhur.
ni lah arwah aki saya masa sakit

         Balik je rumah, ade sorang kawan lama, Fatimah Zainal datang umah bagi kad jemputan kawin. Terharu jugak rasa sebab ingat lagi die kt saya. Lama betul kami x jumpa, berpisah lepas masing2 masuk sekolah menengah yg berbeza. 8 tahun x jumpa, dah nak kawin die ea (^_^) hehehe.., saya tumpang gembira. Die memang x berubah, masih sama seperti dulu, kurus, kecil molek dan masih malu2.. Tapi die cakap saya dah banyak berubah, x macam dulu. Ape yang lainnye saya sekarang ni pun saya x tau..hihihi.. mungkin dah semakin berisi, :-) ye lah kan, 8 tahun x jumpa, mesti la berbeza. Dulu jumpa mase darjah enam, sekarang dah x sekolah.. mane x lainnye,..hahaha. Bertemu jodoh dah die kan, saya ni..?? calon pun xde lagi..hehehe. xpe la, saya nak blaja dulu, nnti klau saya dah jodoh, saya pulak ajak die (^_0) okey x..? kuang3.. Satu lagi,,,, malangnye saya x dapat hadir masa majlis kenduri tu, ade bnyk keje yang saya kena selesaikan kat kolej..uhuhuhu,, terkilan jugak, tapi ape nak buat kan,, mintak maaf ye fatimah..!! (-,-) insyaAllah, saya kirim hadiah..
         Sebelum terlupa, sepatutnye hari ni saya ade janji nak datang umah seorg lagi teman lama, Humai @ Ida., majlis ulangtahun kelahirannye,, tapi seribu kemaafan dipinta kpd Ida atas alasan yang x dapat dielakkan pagi tadi. Saya dah maklumkan kat Ida tadi, alhamdulillah Ida faham dan die juga ucapkan salam takziah atas pemergian aki saya pagi tadi. Selamat Ulangtahun Ida :-)
         Urm.. okey la setakat ni kot utk hari ni. To be continue........    

No comments: