Pages

Ni teman sy Cik hams.., korg bg la mkn kt die ek..huhu.. klik je kt dlm ni ^_^

Saturday, July 23, 2011

Happy Birthday mY Buddy ^_^

Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan Nurashikin Bt Md. Zainudin.. Allah selamatkan kamu..!! (^_^)
Happy Birthday to you.... Happy Birthday to you.. Happy Birthday to INGU.. Happy Birthday to you..!! :-)
Yeahh..selamat ulangtahun kelahiran ke-20... 

WISHING YOU GREAT BEGINNINGS AND HAPPY ENDINGS AND ALWAYS..

SEMOGA DIPANJANGKAN UMUR, DIMURAHKAN REZEKI DAN DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN SELALU...

SEMOGA REDHA ALLAH MENGIRINGIMU SELALU....

 WISH YOU MUCH PLEASURE AND HOPE YOUR DREAM COME TRUE...

SEMOGA DIKUATKAN IMAN DAN DITABAHKAN HATI...

 I'M HAPPY,, I CAN CALL YOU FRIEND ^_*

Firman Allah s.w.t dalam surah Maryam, ayat 33 yang bermaksud : "Dan semoga kesejahteraan dilimpahkan kepadaku, pada hari aku dilahirkan, pada hari aku meninggal dan pada hari aku dibangkitkan hidup kembali." 
Melangkah pada usia baru adalah suatu gentar bagimu saat diri menjadi semakin matang dan pelbagai jua rintangan, halangan serta cubaan bakal dihadapi demi menyambut sebuah kebahagiaan SELAMAT ULANGTAHUN panjang umur dan bahagia dalam hidupmu.
Thinking of you and the good times we spent... Make me smile ^_^ HAPPY BIRTHDAY to a friend who's always close to my heart.

USAHA, DOA & TAWAKKAL

Bismillahirahmanirahim...
Salam Ukhwah & Salam Satu Malaysia...

Kini, kembali semula sy setelah lame x meng'update'kan site ni :-) huhuhu.. sorry yep. Semuanya x disengajakan coz i'm really2 busy right now.. Setelah 2 bulan baru brkesempatan utk pulang ke rumah atas prkara yg x disengajakan..pergh.. ayat skemanye.., hahaha. Dalam sibuk2 mnjalankan kerja2ku, ade jugak kemanisan & kseronokan yg mnjadi pngalaman kpdku.. 
       Post kali ni juz nk share ngn korg sume "PROGRAM PERKONGSIAN PENGALAMAN Bersama ALUMNI KIPSAS".. program ni dijlnkn brtujuan utk mmberi motivasi kpd pelajar2 Tahun 1. 8 orang speakers tlh djmput utk brkongsi ilmu & pnglmn mreka kpd para pljar. Dieorg ni sume bekas2 pelajar Kipsas gak taw. Sngt sronok dgr cerita2 dr dieorg. Sumenye dh brjaya dlm bidang msing2.






       By da way, motif utama post kali ni bkn nk story psal program tu jew, tapi nk cite psal MATLAMAT..!! :-) mesti sume org ade simpan matlamat utk berjaya dlm hidup masing2 kn...org yg xde panduan je yg xnk berjaya.. kalau kite tngok, mcm mne org2 yg dh berjaya tu bleh berjaya.??? teringat kata2 yg diucapkan oleh salah sorg speaker pd prgram tu ~ "..x smestinye org yg slalu dpt rsult cmerlang mse skolah dulu akn brjaya lebih pd kita yg dpt rsult 'biasa2' je mase dpt kerja nnti.." lebih kurg cmtu r kata2nye..., lepas fikir punye fikir punye fikir., betul gak tu kn. 


 

 


       Maknenye kt sini, sape2 pun bleh dpt kejayaan tu kalau mereka usaha utk ke arah tu. or u plan ur work and u work ur plan... paham x mksudnye :-) nmpk kn... that means, kita kne ade perancangan utk mnentukan 'goal' masing2. Allah pun telah berfirman dlm surah Al-Ra'du, ayat 11 yg brmaksud :: "Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka sendiri merubah nasib mereka sendiri."... Untuk itu, kita hendaklah melengkapkan diri dengan ilmu yang teras dalam ajaran Islam di samping ilmu pembangunan duniawi. 
So.., kepada semua sama2lah kita USAHA, DOA & TAWAKKAL... 


(moga sama2 kita beroleh kejayaan dunia & akhirat..insyaAllah)

There was an error in this gadget