Pages

Ni teman sy Cik hams.., korg bg la mkn kt die ek..huhu.. klik je kt dlm ni ^_^

Sunday, August 7, 2011

Demam ANGRY BIRDS.!!

Assalamualaikum wbt..!

Ape khabor sume.? Harap anda sume sihat & sentiasa diberkati Allah pada bulan yang mulia ini..insyaAllah.. Topik saya hari ini adalah ~ "demam ANGRY BIRDS".. sebab ape saya tertarik untuk share dengan sume pasal topik ni.? Haaa... sebabnye saya lihat Angry Birds sekarang menjadi permintaan ramai. 




Ape sebenarnye Angry Birds (ABs) ni ye.?? ABs ni adalah satu video game yang pada mulanya dikeluarkan untuk Apple IOS.  Ia dibangunkan oleh Finland berasaskan Rovio Mobile. ABs mendapat permintaan ramai yang mana menjadi games pilihan, gaya yang lucu, comel dan harga permainan yang murah. Popularitinya membawa kepada versi ABs yang dicipta untuk komputer & gaming consoles, pasaran untuk barangan yang menampilkan watak-watak ABs (T-shirt, alat tulis, keychains, beg..etc..) dan akan datang adalah filem @ siri TV ABs.. ni adalah berita gembira kepada penggemar ABs, saya la salah seorangnye.. ^_^  




Ade satu citer, nak bace tak.?? hehehe.. tak kisah la nak taw ke tak, saya tetap nak citer jugak..huhuhu.. Semalam, saya keluar bersama teman-teman (Ekin, Wan & Farra) ke East Cost Mall (ECM). Tujuan utama nak pergi berbuka puasa je tapi dah alang-alang keluar, ape lagi, merewang la kejap..hehehe.. tapi bukan saya nak citer pasal tu sebenarnye ^_^  masa kami jalan-jalan cuci mata, kami singgah la kat satu kedai yang jual housing h.phone sebab ekin nak beli housing h.phone die. Sedang dalam proses ekin memilih & mencari housing  mana yang berkenan, saya pun jalan-jalan la kat kedai sebelah, and then datang la seorang budak perempuan cina berlari-lari sambil menjerit..."..angry birds...angry birds......angry birds......" haaa...lebih kurang camtu la gayenye..hehehe.. Masa tu saya pun terfikir.. "sampai macam tu sekali orang suke ABs ni kn, sungguh popularitinye sangat meluas.." ( saya bermonolog dalam hati)..  Macam-macam dunia.! 




The latest,, nantikan... akan keluar ~ Angry Birds : The Movie ~ Yeaahhhhoooo..hehehe.. Lastly, games ABs ni telah mendapat gelaran "One of the Most Mainstream games out right now", "One of the Great Runaway Hits of 2010", dan jugak "The largest Mobile application success the World has seen so far".



p/s : suke Angry Birds sekadar suke saje ye, sebab die cute,,, xde terlalu taksub & xde maksud tersurat lain... ^_^

.

2 comments:

argon said...

hehehe.. ari ni kome bertuah.. dpt bukak blog.. x lepas2 main.. geram tol..

ety_iman said...

hahaha..., cian aok ye.., x taw plak bleh jd gitu..hehehe..